Notícies

Àlbum dels convidats al banquet d’el somni


Arriben els convidatsPremsa Arts Santa MònicaPressconvidats, els artistes i els productorsEls bonsai de benvinguda a sobre la taulaEls convidats al Visual Lab saló de banquetsJoel Candau fotografia Lisa RandallFranc, Jordi, Joan & Freida Pinto

Expectació, emocions, sensacions, consideracions, opinions, contraposicions, noves idees… Epifania. El naixement d’un nou concepte. Renaixentisme 2.0 seria un resum encertat del banquet inaugural d’ el somni. Un èxit total i absolut. Tothom (o gairebé tothom) va coincidir que la fórmula generada per Franc Aleu i els germans Joan, Josep i Jordi Roca va quadrar.

Molts periodistes es van concentrar el dilluns al centre Arts Santa Mònica, a Barcelona, per esperar els dotze comensals que van participar en el sopar inaugural d’el somni, l’experiència multisensorial i pluridisciplinar que ha reunit artistes, pensadors, científics i creadors de totes les disciplines d’avui.

Després de les fotos de família, s van asseure al Visual Lab, el saló de banquets o l’olla a pressió creativa per experimentar la fórmula (CCR+A)·X=elsomni desenvolupada pels Roca i Aleu.

Àlbum de fotos del Dia S d’el somni a l’Arts Santa Mònica


Matí a Rambla de Santa Mònica Somni's Design Equip d'audio i so Franc Aleu + Dani Molina + Cullera cua de pop Franc Jordi Josep Joan Roca & Miquel Barceló grup amb Miquel Barceló Jordi i Joan Roca Jordi Roca & Sobrassada de Miquel Barceló Jordi Roca, Sílvia Pérez Cruz & Franc Aleu Josep Roca & Franc Aleu Birthday Marc Soldevila i Bruno Olivé Maribel Marc i Bruno Polliwogs & càmera Reunió Celler abans del banquet Reunió Grup Celler Vaalina & Fésser Valiña aixalà al tràiler de realització

L’equip d’el somni va començar a arribar aviat, a partir de les nou del matí. Primer, la gent d’El Celler de Can Roca. Després el grup d’audiovisuals. A migdia, hi havia el tercer assaig, per ajustar, encara més tots els engranatges després de l’èxit del darrer assaig del diumenge 5 de maig del 2013. Si el primer dia es van fer les proves amb artistes que han col·laborat en la construcció del projecte de Franc Aleu i els germans Joan, Josep i Jordi Roca, en el darrer assaig s’hi van concentrar altres implicats en el projecte. Va ser un dia de reunions i ajustos, perquè al vespre en el banquet d’el somni somiat res ni fallés.

Són també persones que formen part de la X de la fórmula –(CCR+A)·X=elsomni–, i també van sortir exultants del VisualLab, de l’escenari, d’aquest innovador saló de banquets, instal·lat al claustre del centre artístic Arts Santa Mònica, de Barcelona, on del 9 de maig al 7 de juny de 2013 hi haurà instal·lada l’exposició el somni. Aquesta mostra es divideix en dotze espais que corresponen als episodis del somni de l’ondina Àstrid.

Ahir va ser un dia especial per a tots els implicats en el projecte, especialment per Franc Aleu, que va celebrar el seu 47è aniversari. Precisament, els germans Roca i l’equip del Celler el van obsequiar amb un pastís d’aniversari.

Un altre moment impactant del dia va ser l’arribada de l’artista mallorquí Miquel Barceló, autor de la sobrasada amb què es farceix la poma d’or del 7è acte. També va ser molt celebrada la visita de la cantant empordanesa Sílvia Pérez Cruz, que ha posat veu a la música que ella mateixa ha creat per a l’acte quart.

 

Els plats somiats pels germans Roca


El menú dissenyat per El Celler de Can Roca consta de catorze tasts que segueixen el fil de la història. Han estat pensats a mesura que avançava la història, seguint el mateix ritme creatiu que la resta de composicions de l’obra, musicals o audiovisuals. Amb els mateixos canvis, ajustaments, variacions, dubtes que la resta d’artistes. Són 12 plats centrals acompanyats, com és habitual en la nostra tradició gastronòmica, d’un entreteniment de benvinguda, d’uns aperitius per obrir boca, i d’uns petits fours al final per acompanyar la sobretaula. En total, els convidats, tastaran seixanta preparacions culinàries.

Benvinguda

Un bonsai de desmai del Japó preparat per Ramon Serafí serà la connexió amb la natura que trobaran els convidats a sobre la taula. Més, serà l’únic plat no individual del banquet. Serà un plat compartit, un pica a pica comunitari per a la distensió, un motiu per començar la conversa, en la tradició d’El Celler de Can Roca, una casa on tothom és rebut amb una olivera amb un fruits farcits d’anxova i caramelitzats. En el banquet d’el somni, els convidats viuran el desperar a l’Edèn.

Bonsai (00046)

Vaixella:

Bonsai desmai de Ramon Serafí

Plat:

Esfera líquida de leche de tigre i pela de llimona ratllada

Nougat d’ametlla, iogurt, menta, daus de gelatina de roses, ras el hanout, pols d’ametlla torrada i esfera de safrà i flor de taronger.

Cruixent de cotna de porc inflada, amb salsa agredolça picant de prunes i verdures confitades en vinagre.

Brunyol de miso i dashi amb gingebre i wasabi.

Tomata d’alvocat amb llavors de tomata amb brots de cilantre.

Bombó de Campari i aranja vermella.

Brioix al vapor de bolets de primavera

Bombó de moixernó

 

Preludi. Dones d’aiguaPlat 4 (mans sopa de lletres)

Vaixella:

Mans juntes de Roos Van de Welde

Plat:

Brou vegetal cuit a baixa temperatura, amb paraules escrites

 

 

 

 

1. Inici somniPlat 13 (LLuna)

Vaixella:

Plat negre de cràters, de Taller Luesma Vega

Plat:

La Lluna: Esfera de tòfona blanca i negra i destil·lat de terra.

 

 

 

2. EspaiPlat 7 (gelat de figa de moro del cap de creus)

Vaixella:

Peanya de marbre, d’I-Marmol

Plat:

Aire de figues de moro del Cap de Creus.

 

 

3. SerpentarisPlat 11 (serpentari)

Vaixella:

El serpentari de vidre, de Taller Luesma Vega

Plat:

Serp d’anguila fumada cremada amb bufador; les angules són cuites al moment en un brou d’anguila. Al final de l’anguila fumada amb angula, cada comensal menjarà un canapè elèctric, a base granissat de menta amb tocs de cítrics i Sechuan Button (o pebre elèctric), i poma impregnada d’eucaliptus i mentol.

 

 

4. Sota el mar

Vaixella:

Recreacions 3D de la natura marina, de Pere Gifre i Dani Molina

Plat:

Plat 12_3 (sota el mar garota)a: Velouté de garotes a la brasa

 

 

 

 

 

Plat 12_1(anémone)b: L’ anèmone de mar (o actínia): Salsa d’anémone de mar a la planxa emulsionada amb oli d’oliva, navalles, algues i espardenyes.

 

 

 

 

Plat 12_4 (sota el mar gamba)c: Gamba a la brasa, amb el cap i les potes fregides, i bombó del cap de gamba.

d: Parmentier de pop

e: Escabetx de musclos

f: Percebe amb fonoll marí

 

 

 

 

 

Plat 5 (mandala)

5. Jardí de les Hespèrides

Vaixella:

Peanya de marbre, d’I-Marmol

Plat:

Mandala dibuixada amb llimona, curri, remolatxa, mango, coco, fonoll, iogurt, canyella, cardamom, menta, gingebre, pebre, flors, carxofa i xai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. El festeigPlat 2 (ying yang)

Vaixella:

Taller Luesma Vega

Plat:

Ying-Yang d’ostra banyada amb “Palo Cortado”, salsa d’ostra, all blanc i all negre.

 

 

 

 

 

7. La carnalitatPlat 3 (rosa de pit de colomí)

Vaixella, coberts i copa de vi:

Roos Van de Welde.

Plat:

Salsa de mole, roses al a brasa, suc de colomí i pit de colomí disposat en forma de rosa, amb gotes d’aigua de roses.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plat 9 (poma d'or)

7. Poma / Trencadissa

Vaixella:

Taller Luesma Vega

Plat:

Poma de caramel bufat farcida d’escuma i daus de poma a la brasa, amb sobrassada casolana de Miquel Barceló.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. GuerraPlat 8 (guerra)

Vaixella:

Joan Crous

Plat:

Oca a la royale i gotes de sang de remolatxa.

 

 

 

10. Pietat/MortPlat 6 (Mort)

Vaixella:

iMarmol

Plat:

Escuma de patata violeta, bombó gelat de genciana, moll de l’os, ruibarbre amb caviar i trompetes de la mort al fum d’encens i aroma d’artemísia.

 

 

 

 

11. GlòriaPlat 1 (massa mare)

Vaixella:

Andreu Carulla

Plat:

Plat que respira: puré de cacau, gelat de massa mare, litxi deshidratat i fresc, cacau garapinyat i merengues àcids.

 

 

 

12. DespertarPlat 10 (serpentari)

Vaixella:

Llibre de porcellana, de Roos Van de Welde

Plat:

Núvol de cotó de sucre, tocs de flors i mel, gominoles i papallones.

Deu compositors, tretze peces inèdites per a “el somni”


Deu compositors contemporanis, nacionals i internacionals, s’han compromès amb el somni per llegar les tretze peces inèdites que acompanyaran aquesta obra. Dos d’aquests músics han creat més d’una peça: Bernat Vivancos, amb les tres partitures finals, i Carlos Fésser, amb el Preludi i l’acte 8, la Poma / Trencadissa. Els instruments han estat variats, amb un predomini de l’electrònica, però també amb objectes tan clàssics com l’orgue del Palau de la Música de Barcelona o un Stradivarius Triton.
polliwoogsEvidentment, destaquen els Polliwoogs, el quintet de robots resident, creats per Roland Olbeter i conduïts per Carlos Fésser. Hi ha composicions totalment electròniques, com la peça d’Electrocugat per als Serpentaris, acte 3, però també n’hi ha de mixtes, quant a la instrumentació, com ara la inquietant obra de Wolgang Mitterer per a la Guerra, l’acte 9, amb el contrast dels Polliwoogs, l’electrònica, l’orgue del Palau de la Música de Barcelona i la veu del baríton baix vienès Andreas Jankowitsch.

Sergi Caballero i Pedro Alcalde, que destaquen per la composició electrònica, han composat una peça per què el violinista Kolja Blacher fes lluir la sonoritat eloqüent del fascinant Stradivarius Triton. I Albert Guinovart interpreta una bella composició seva amb el piano del Gran Teatre del Liceu de Barcelona. Elena Katz Chernin, reconeguda mundialment per la seva composició per a la cerimònia inaugural dels Jocs Olímpics de Sydney (2000), ha posat música a un poema extraordinari de Pau Riba; els Polliwogs hi posen la música, mentre que la veu  l’hi posen Les Hespèrides, Clàudia Schneider, Ilona Schneider i Mariona Castelar. Elles tres també posen la veu a la trencadissa de la poma d’or, composició de Carlos Fesser.

Sílvia Pérez-Cruz posa la veu de la sirena, amb el so dolç del hang de Ravid Goldschmidt, al capítol 4, mentre que Albert Pla posa la veu, la música i els sons a la sensual carnalitat del setè acte.

Bernat Vivancos, compositor i director de la Escolania de Montserrat, és l’autor de l’epíleg musical d’el somni, amb tres peces gravades a l’Església parroquial de Sant Genís de Torroella de Montgrí. Bernat Vivancos va estar acompanyat pel prestigiós grup vocal Latvian Radio Choir, considerat entre els millors cors de cambra del Món. L’obra de Vivancos també és interpretada pel quartet de violoncels integrat Pau Codina (solista), Marta Requena, Maria Bou, Alba Aro i Oleguer Aymamí.

 

Preludi. Dones d’aigua

Compositor: Carlos Fésser

Intèrpret: Carlos Fésser

Instruments: Robots Polliwoogs, dirigits per Carlos Fésser

 

1. Inici somniLuca Francesconi

Compositor: Luca Francesconi

Intèrpret: Luca Francesconi, Elaine S. Mitchener i Carlos Fesser

Instruments: Polliwogs, veu i electrònica

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Espai

Compositor: Pedro AlcaldeSergi Caballero

Intèrpret: Kolja Blacher

Instruments: Stradivàrius Triton

 

3. Serpentaris

Compositor: Arturo C. Urbina (Electrocugat)

Intèrpret: Arturo C. Urbina

 

4. Sota el marSílvia Pérez Cruz

Compositor:  Sílvia Pérez Cruz

Intèrpret: Sílvia Pérez Cruz

Instrument: Hang

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Jardí de les HespèridesHelena Katz-Chernin

Compositor:  Elena Katz Chernin

Intèrpret: Carlos Fesser

Instruments: Veu i Polliwogs

Veu: Clàudia Schneider, Ilona Schneider i Mariona Castelar

 

 

 

 

 

 

6. El festeig

Compositor: Albert Guinovart

Intèrpret: Albert Guinovart

Instrument: piano

 

7. La carnalitat

Compositor: Albert Pla

 

8. Poma / Trencadissa

Compositor:  Carlos Fesser

Intèrpret: Carlos Fesser

Instruments: Veu i electrònica

Veu: Clàudia Schneider, Ilona Schneider i Mariona Castelar

 

9. Guerra

Compositor: Wolfgang Mitterer

Intèrpret: Andreas Jankowitsch, Wolfgang Mitterer i Carlos Fesser

Instruments: Orgue del Palau de la Música de Barcelona, Polliwogs i electrònica

 

10. Pietat/Mort

Compositor: Bernat Vivancos

Intèrpret: Latvian Radio Choir i el quartet de violoncels: Pau Codina (solista), Marta Requena, Maria Bou, Alba Aro i Oleguer Aymamí

Instruments: Veu i violoncels

Veu: Latvian Radio Choir

 

11. Glòria

Compositor: Bernat Vivancos

Intèrpret: Latvian Radio Choir i el quartet de violoncels: Pau Codina (solista), Marta Requena, Maria Bou, Alba Aro i Oleguer Aymamí

Instruments: Veu i violoncels

Veu: Latvian Radio Choir

 

12. Despertar

Compositor: Bernat Vivancos

Intèrpret: Latvian Radio Choir i el quartet de violoncels: Pau Codina (solista), Marta Requena, Maria Bou, Alba Aro i Oleguer Aymamí

Instruments: Veu i violoncels

Veu: Latvian Radio Choir

Londres, escenari del primer “somni”: El Celler, número 1 del món


Jordi, Joan i Josep Roca acompanyats d'amics brindant amb cava al Celler de Can Roca.

Jordi, Joan i Josep Roca brinden amb cava acompanyats del seu equip del Celler de Can Roca.

La ciutat de Londres va ser l’escenari de dos moments importants per a el somni el darrer dilluns d’abril del 2013. A primera hora del matí, 147 periodistes van assistir a l’esmorzar convocat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona a l’hotel Mandarin Oriental, durant el qual els germans Joan, Josep i Jordi Roca, del Celler de Can Roca, i Franc Aleu van presentar el projecte, que produeix Mediapro. Precisament, Jaume Roures, productor de Mediapro va dir que el somni és un projecte gestat a Girona i a Barcelona, però nascut amb l’ambició de viatjar per tot el món. Així, els germans Roca van anunciar un World Tour per grans ciutats de tot el món. La presentació del projecte a Londres va ser seguida amb gran expectació per la premsa assistent a l’esmorzar de productes catalans. I els aplaudiments entusiastes i bravos es van sentir pla més al final del tràiler d’el somni. Davant els periodistes, Joan Roca va declarar el Celler com uns “artesans disposats a  dialogar amb totes les arts”, el seu germà Josep va alertar que no tenen cap objectiu  elitista ni renunciar a la gastronomia social. Creu que el projecte té una via per a la democratització i que la pel·lícula contribuirà a democratitzar l’experiència d’el somni. Aquest acte estava emmarcat en l’estada a Londres dels cuiners de tot el món per assistir a la gala de l’anunci dels 50 millors restaurants del món de 2013 per la revista Restaurant Magazine. Precisament, a un quart d’onze de la nit del dilluns 29 d’abril del 2013, al Guildhall de Londres es va revelar el somni més extraordinari de la història d’aquest restaurant de Taialà, a Girona: El Celler de Can Roca és el guanyador de The World’s 50 Best Restaurants 2013. Un moment oníric.

Les portades dels principals diaris catalans i espanyols s’han fet ressò de la fita dels germans Roca:

 

Diari de Girona 2013 05 01
30DCAT_001_CO_2_20130429234947 Ara 2013 04 30La Vanguardia CAT 2013 04 29
El Periodico CAT 2013 04 30 El País 2013 04 30La Vanguardia ES 2013 05 01
El Periodico ES 2013 04 30 El Mundo 2013 04 30

Share Button

Jose Vaaliña desenvolupa el programa “el somni Kinèctic”


Una eina fonamental del Visual Lab, l’espai on es desenvoluparan els dotze actes del sopar, és el Kinect, un detector de moviment que permet interactuar amb l’ordinador sense cap contacte físic; funciona només amb sensors de profunditat d’infrarojos, d’àudio i de vídeo. Jose Vaaliña, tècnic informàtic i de so del RocaLab i cap tècnic del Visual Lab, ha desenvolupat el programa “el somni Kinèctic“, una aplicació exclusiva per al somni que detectarà el moviment de les mans dels comensals i els cambrers per l’espai de la taula on hi ha la vaixella.

Jose Vaaliña que a la foto ensenya com funciona el Kinect afirma que aquest any serà el de l’animació cinètica (kinèctica). Aquesta tecnologia va ser inventada el 2005, però fins al novembre del 2010 Kinect no va sortir al mercat com un perifèric per a les consoles domèstiques de Microsoft, que permetia controlar els videojocs només amb els moviments corporals. El 2012 ja va aparèixer com un perifèric per a PC i ara els desenvolupadors han tingut accés a models que els permet anar més enllà dels jocs. Ja avui el Kinect té usos més enllà dels jocs, com ara l’escaneig d’objectes per a models 3D, arquitectònics o industrials, la seguretat, la captura de moviment sense vestits, el comerç o la moda.

Per al sopar hi ha dos Kinect, amb els quals Vaaliña desencadenarà esdeveniments d’àudio i vídeo, segons la presència dels comensals detectada amb els sensors de realitat. El RocaLab Jose Vaaliña explica que “la sensació serà de realitat”, però no vol revelar ni què faran, ni què es veurà ni quines sensacions es volen produir. L’informàtic alerta que “només pots interactuar amb un somni quan tens un somni lúcid” i que “el somni kinèctic” comandant les Kinect hi jugarà un paper transcendental.

El programa exclusiu per a el somni té diverses parts, la més comuna de totes són les àrees d’interacció virtuals situades a la taula, en l’espai del plat, per detectar quan hi ha mans i, de seguida, activar els esdeveniments programats. Cada Kinect podrà controlar i detectar sis parelles de mans les de sis comensals, més les dels cambrers encarregats del servei del sopar,.

Share Button

Esbossos sobre sirenes i bellesa, per Sergi Espada


Us presentem un conjunt de cinc làmines de l’artista Sergi Espada, especialista en animació, disseny i modelat de personatge. Aquests cinc fulls són una part dels estudis i esbossos previs al seu treball amb ordinador per a les animacions.

El primer de tot és l’estudi del moviment de la Sirena a sota el mar, és simple i de gran bellesa estilística, especialment pel fet de recrear-se amb l’elegància dels moviments de la sirena a sota aigua.

 

 

moviment sirena dibuix

És molt interessant saber, les hores que ha dedicat a l’estudi de les sirenes. Sí. De la  sirena Hannah. No, no parla de Daryl Hannah, protagonista d’1, 2, 3… Splash /(Splash (1984). Ha visionat molts vídeos d’Hannah Fraser, una sirena professional que en Franc Aleu, li va fer descobrir.

 

animacions sirena

 

A continuació, veiem l’estudi sobre la primavera en actitud de relaxament: Àstrid i les 2 Hespèrides jeuen abstretes de qualsevol preocupació. Res no les amoïna, perquè deuen haver assolit la felicitat.

 

Astrid i Hespèrides relaxades primavera

 

Sergi Espada té estudis de David i Venus quan fan l’amor, en diverses posicions, amb l’objectiu de determinar quina és més natural. “A vegades, no és del tot realista, però la postura és agraïda a la càmera”, reconeix Sergi, que d’altra banda, és el responsable de la modelació i de l’animació del David, la gran escultura de Miquel Àngel exposada a la Galleria dell’Accademia de Florència.

 

Estudis bellesa David i Venus

Share Button

Sílvia Pérez Cruz, veu de sirena


Sílvia Pérez Cruz als teclats dels "robots Polliwogs"

Sílvia Pérez Cruz als teclats dels “robots Pollybogs

Sílvia Pérez Cruz va visitar el dimarts 19 de febrer el taller de creació de l’equip de Franc Aleu que enllesteix les parts visual i musical d’el somni. La recent guardonada amb un Goya a la millor cançó original per No te puedo encontrar, de la pel·lícula Blancanieves, participarà en l’acte 4, Sota el Mar, posant la música i la veu als cants de la sirena. Posarà la veu a Àstrid, la protagonista, quan adopta la forma d’una d’aquelles criatures mitològiques que van voler seduir Jàson, primer, i Ulisses (Odisseus), després. Ulisses va sentir el cant seductor de la sirena lligat al pal del vaixell, mentre que Jàson i els seus argonautes van aconseguir salvar-se gràcies a la música de la lira d’Orfeu, que va ofegar el cant de les sirenes.

Durant la seva visita, Pérez Cruz va saludar Wolfgang Mitterer, el músic i compositor austríac que treballava amb els Polliwogs, per preparar la seva participació en el projecte. Mitterer és autor i, juntament amb Carlos Fesser, intèrpret de la música del novè acte, la Guerra. Precisament, Sílvia Pérez Cruz va aprofitar la seva visita per provar els teclats des dels quals es programen els “robots Polliwogs“.

Share Button

Latvian Radio Choir grava la música del desè acte a Torroella de Montgrí


El Cor de Lituània a Sant Genís.

Gravació del Rèquiem de Vivancos a Sant Genís de Torroella de Montgrí. Fotografia de ©Tono Folguera

L’Església parroquial de Sant Genís de Torroella de Montgrí ha estat el marc de la gravació del Rèquiem de Bernat Vivancos pel prestigiós grup vocal Latvian Radio Choir, considerat entre els millors cors de cambra del món. Aquest Rèquiem de Vivancos, director musical de l’Escolania de Montserrat, és la banda sonora del desè acte d’el somni, Pietat / Mort.

L’església de Sant Genís és l’escenari habitual del Festival de Músiques de Torroella de Montgrí, un dels més importants dels que se celebren al país, especialment quant a la música clàssica.

En l’antepenúltim acte, les campanes toquen a morts: el cos d’Adonis, vetllat per espelmes, jeu immòbil sobre el marbre, després de no haver pogut sobreviure el seu propi atac. L’aire s’omple de l’olor de la pietat, del perfum de l’encens i les flors es panseixen.

Acompanyades pel violoncel de Pau Codina, les veus harmòniques d’aquest cor de Letònia que experimenta a partir del cant tradicional musiquen el dolor d’aquest acte transcendental. En l’equip de gravació, encapçalat per Franc Aleu, director del projecte, i Bernat Vivancos, hi han participat el realitzador, Aixalà; el guionista, Jo Sol; el director de fotografia, Nin, i Neu Records, en l’enregistrament de l’audio. Aquesta gravació ha comptat amb el suport material i logístic de les Joventuts Musicals de Torroella de Montgrí.

Share Button

“el somni” inaugura Cartes Barcelona


el-somni“El Somni” és la primera de les 250 Cartes Barcelona que publiquem. Serà la imatge, la icona, d’aquest gran projecte que és el somni. No és la primera d’un joc de cartes, és la inauguració d’un joc de conceptes, una invitació de pensar, a reflexionar.

Les 250 Cartes Barcelona han estat creades per Franc Aleu i l’il·lustrador Peret. Han de marcar el ritme, la idea força d’aquest somni intens, d’aquesta òpera vital, en 12 actes i un preludi.

L’Ajuntament de Barcelona, amb la clara ambició d’anar més enllà, d’evolucionar cap a un futur pròsper i culturalment enriquidor, fa seves aquestes cartes per posicionar, encara més, Barcelona al món com a ciutat símbol del compromís amb la cultura de la innovació, amb l’esperit d’impulsar pensaments, idees, compromisos i realitats, sempre a l’avantguarda.

 

Share Button

Els mitjans parlen d’el somni


A La Vanguardia, Cristina Jolonch, parla d’”El Somni” dels Roca”, amb el subtítol: “El Celler presenten una òpera en la qual es barregen múltiples disciplines per a composar una simfonia d’emocions per a dotze comensals.

Ferran Imedio a El Periódico escriu sobre el “El súmmum de la cuina tecnoemocional” i acompanya la notícia amb l’avantítol “Una iniciativa a Barcelona, que busca els límits de la capacitat de sentir” i el subtítol “Els Roca i Franc Aleu preparen un sopar maridat amb altres arts”

A El PuntAvui, Jordi Bordes signa una crònica titulada “Art a la quinta essència”, subtitulada L’escenògraf Franc Aleu s’alia amb El Celler de Can Roca i Mediapro per a ‘El somni’, una acció artística que conjuga cuina, poesia, música i plàstica.

EaterAl web de l’Eater hi llegim: “El tràiler per a l’òpera culinària del Celler”. Parlen d’una experiència gastronòmica interactiva amb El menjar i la beguda, vídeo, robots, música, i jocs de cartes i que els germans Roca col·laboren amb l’artista Franc Aleu.

L’Ara publica la notícia amb el titular “Els germans Roca conviden dotze comensals a un banquet multiartístic” i subtitulen “Zubin Mehta, La Fura dels Baus i Sílvia Pérez Cruz participaran en una pel·lícula dirigida per Franc Aleu que documentarà una òpera/sopar de maridatge entre gastronomia, música, poesia i videoart”

Luis Tusell escriu a 7Caníbales ”El sueño de los Roca, el gran maridaje artístico”, amb el subtítol “Una ópera-cena en 12 actos, un largometraje, ilustraciones, dos exposiciones, una web y un libro conforman su proyecto “más ambicioso”.

ACN, l’Agència Catalana de Notícies, va titular ”Els germans Roca conviden dotze comensals a un banquet multiartístic a ‘El somni’. El seu subtítol diu Franc Aleu dirigeix la pel·lícula que documentarà aquesta òpera/sopar de maridatge entre gastronomia, música, poesia i vídeoart.

Diari de Girona titula “«El somni», el banquet multisensorial dels germans Roca” i subtitula ”Franc Aleu dirigeix la pel·lícula que documentarà aquesta òpera/sopar de maridatge entre gastronomia i art”

Maria Canabal a Le Monde, titula “El Somni” dels germans Roca” i explica que aquesta “òpera gastronòmica” ha passat a ser una realitat, després d’haver circulat molts rumors per la xarxa.

 

 

Share Button

“El somni” es presenta al Palau de la Música


Presentació el somni al Palau de la Música de Barcelona.

Josep Roca, Joan Roca, Jordi Roca, Jaume Roures i Franc Aleu, al Palau de la Música de Barcelona.

El Palau de la Música de Barcelona va ser el marc, el divendres 22 de febrer, de la presentació pública d’el somni. En l’acte hi van ser presents el creador audiovisual Franc Aleu, els germans Joan, Josep i Jordi Roca, del Celler de Can Roca, i el productor Jaume Roures, de Mediapro. Jaume Roures va presentar el projecte com un dels grans somnis de Franc Aleu i de la creativitat d’El Celler de Can Roca.

Joan Roca va confessar que el somni és un projecte valent en la línia inconformista d’El Celler de Can Roca i que els serveix per explorar els límits de la creativitat gastronómica. Mentrestant, el seu germà Josep entén que aquest projecte els permet “explorar els límits de la capacitat de sentir, els límits físics i psicològics de la capacitat de rebre estímuls mentre es menja”. Per al germà petit, el somni ha situat El Celler en un “moment màgic”.

I per a Franc Aleu, el gran creador d’aquesta Òpera en 12 plats i banquet en 12 actes, el somni és el moment més gloriós que ha viscut mai en creació.

Share Button

Warcant, del poeta i pensador Rafael Argullol


Warcant

The war
the war
la por
the fear
el plor
the crying
la nit
the night
el crit
the shout
la set
the thirst
el tret
the shot
la sang
the blood
el fang
the mud
el foc
the fire
el xoc
the shock
el dau
the dice
el blau
the blue
la mort
the death
la sort
the chance
el sol
the sun
el vol
the flight
el déu
the god
la neu
the snow
el fum
the smoke
la llum
the light
la nau
the ship
la pau
the peace
la fi
the end
el vi
the wine
el cant
el cant
the song
the song
Share Button